LEVERANS
Vi strävar efter att leverera dina produkter inom 3-5 arbetsdagar efter mottagandet av din beställning. Leveranstiden kan variera beroende på din plats och eventuella helgdagar.
Fraktkostnaden är ett fast belopp på 69 SEK. Vi erbjuder fri frakt vid beställningar över 1000 SEK.
RETURER & ÅNGERRÄTT
När det gäller öppet köp och retur, följer vi Köpslagen och Lagen om distansavtal. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp eller byta en vara inom 14 dagar från det att du tar emot varan eller hämtar ut din order. För att tydliggöra, här är några detaljer om hur det fungerar:
- Ångerfristen börjar gälla från den dag du tar emot varorna eller hämtar ut din order. Om du vill returnera en vara måste du först hämta ut paketet.
- Observera att outlösta paket, det vill säga paket som inte har hämtats ut, inte omfattas av ångerrätten. För att utnyttja ångerrätten måste du ta emot varan och sedan begära en retur.
- För att godkänna en retur måste produkterna vara oöppnade och förseglingen måste vara intakt. Vi kan inte acceptera returer på öppnade produkter.
- Om du önskar göra en retur, vänligen kontakta oss först på: info@nola-beauty.com. Vi kommer att ge dig detaljerad information om returprocessen.
- Notera att vårt öppet köp, retur och återköpspolicy inte gäller för våra kurser. Kurserna omfattas inte av ångerrätten.
Observera att du som köpare står för fraktkostnaden vid retur. Du väljer själv vilket fraktbolag du vill använda dig av. Fraktkostnader återbetalas ej.
För att din retur ska vara giltig måste du se till att varan är i samma skick som när du fick den och att den ligger i sin originalförpackning samt fylla i formuläret som medföljer din beställning samt inkludera detta i returpaketet. Se till att packa ditt paket väl, då det är du som ansvarar för att paketet klarar hanteringen under trasporten.
Vi har tyvärr inte möjlighet att administrera byte av en eller flera varor. Om du önskar byta en vara gör du en retur och lägger en ny order i vår webbshop.
Vi strävar efter att erbjuda en smidig och rättvis returprocess för våra kunder. Om du har några frågor om vår returpolicy är du välkommen att kontakta oss för ytterligare vägledning.
REKLAMATION
Vi strävar efter att erbjuda högkvalitativa skönhetsprodukter till våra kunder. Om du mottar en produkt som är defekt eller inte uppfyller de förväntningar du rimligen kan ha, har du rätt till reklamation.
Reklamationsrätten gäller både för företagskunder och privatpersoner.
Anmälan av reklamation
Om du upptäcker en defekt eller fel på en produkt, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt.
Du måste meddela oss om reklamationen inom rimlig tid efter att felet eller defekten upptäckts. För att underlätta hanteringen av reklamationen kan vi be dig att skicka in fotografier som visar problemet.
Bedömning och Åtgärd
När vi har mottagit din reklamation kommer vi att bedöma produkten och felet. Vi kommer att följa gällande lagar och regler vid hantering av reklamationer.
Om reklamationen godkänns kommer vi att erbjuda en åtgärd i enlighet med gällande lagar och regler. Åtgärden kan inkludera reparation, ersättning eller återbetalning.
Om produkten behöver returneras för ytterligare utvärdering kommer vi att tillhandahålla instruktioner för retur.
Kontakt
Vid frågor eller anmälan av reklamation, vänligen kontakta vår kundtjänst via info@nola-beauty.com.
Vi är engagerade i att hantera reklamationer på ett rättvist och professionellt sätt och strävar efter att säkerställa kundnöjdhet. Tack för att du handlar hos Skönhetsshoppen och vi ser fram emot att hjälpa dig med eventuella reklamationer eller frågor du kan ha.